کد خبر: 957272
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۴
با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در ایلام
سال ۱۳۹۲ بود که کلنگ احداث یک بیمارستان ۲۲ تختخوابی در شهرستان ملکشاهی در استان ایلام به زمین زده شد. بیمارستانی که می‌توانست مشکل درمان بسیاری از بیماری‌های مردم این منطقه را رفع کند.
سجاد مرسلی
سرويس ايران جوان آنلاين: سال ۱۳۹۲ بود که کلنگ احداث یک بیمارستان ۲۲ تختخوابی در شهرستان ملکشاهی در استان ایلام به زمین زده شد. بیمارستانی که می‌توانست مشکل درمان بسیاری از بیماری‌های مردم این منطقه را رفع کند. اما بعد از گذشت چند سال هیچ اتفاقی در این‌باره نیفتاد تا اینکه حالا بنیاد مستضعفان وارد بازی شده و اعلام کرده پروژه بیمارستان شهدای ملکشاهی با سرمایه‌گذاری این بنیاد تا دو سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

سال ۱۳۸۵ بود که بخش ملکشاهی به شهرستان ارتقا پیدا کرد و این سرآغازی برای پیدا شدن محرومیت‌های بی‌شمار این منطقه بود، حالا بعد از گذشته ۱۳ سال از آن روز‌ها که مثلاً این منطقه ارتقا یافته است، بسیاری از محرومیت‌ها و مشکلات در این شهرستان حل نشده است.

حالا مشکلات بهداشتی و درمانی به یکی از بزرگ‌ترین درد‌های مردم شهرستان تبدیل شده. چرا که از حداقل‌های امکانات بخش درمان هم برخوردار نیست و جمعیت ۲۵ هزار نفری این شهرستان برای برخورداری از امکانات هر روز مسیر ملکشاهی- ایلام را طی می‌کنند تا در مرکز استان از امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کنند. آنچه که امروز مطالبه مردم شهرستان ملکشاهی است وجود یک بیمارستان مجهز است. زیرا این شهرستان نه امکاناتی مثل بیمارستان دارد، نه از پزشک متخصص و دستگاه‌های پزشکی مثل سونوگرافی برخوردار است و نبود خدمات تخصصی و دستگاه سی‌تی‌اسکن و خلاء وجود آزمایشگاه مجهز از دیگر مشکلات بزرگ در بخش درمانی مردم شهرستان است.

تفاهم سه جانبه برای پایان دادن به مشکلات

با این حال ملکشاهی‌ها طی ماه‌های اخیر شاهد اجرای طرح‌های آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای توسط بنیاد مستضعفان در شهرستان خود بوده‌اند و در این راستا پروژه بیمارستان شهدای ملکشاهی به‌عنوان یکی از مطالبات به‌حق مردم و بر‌اساس گفته مسئولان مربوطه تا دو سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
در همین رابطه مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان ملکشاهی توسط بنیاد مستضعفان، عملیات ساخت بیمارستان شهدای ملکشاهی آغاز و گام مهمی به سوی توسعه این شهرستان برداشته شده است، گفت: «با حضور بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی تفاهمنامه سه جانبه‌ای بین استانداری، دانشگاه علوم پزشکی ایلام و بنیاد علوی منعقد شد که بر اساس این تفاهمنامه ۲۲ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این بیمارستان تعیین شده است.» احمد محمدیان افزود: «اول خرداد ماه یک میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت واریز شده و استانداری و دانشگاه علوم پزشکی نیز مبالغی را برای آغاز به کار پروژه در نظر گرفته و پرداخت کرده‌اند.» وی با بیان اینکه مبلغ مذکور برای شروع از سوی بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی پرداخت شده اضافه کرد: «پس از مدت‌ها تعطیلی این پروژه شاهد آغاز به کار مجدد آن هستیم و هم‌اکنون نمای بیرونی بیمارستان در حال انجام است.»
به گفته محمدیان عملیات داخلی ساختمان از جمله مقاوم‌سازی ستون‌ها و... نیز در حال انجام است و امید است تا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

بیمارستانی مجهز در راه است

در حال حاضر بیمارستان شهرستان ملکشاهی با ۳۵ درصد پیشرفت به بنیاد مستضعفان واگذار شده تا در کمترین زمان، ساخت آن به پایان رسیده و پس از تجهیز شدن به ارائه خدمت به مردم منطقه بپردازد.
در همین راستا مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی نیز با اشاره به اینکه تفاهمنامه جهت تکمیل و تجهیز پروژه بیمارستان ملکشاهی با استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اواخر سال گذشته منعقد شده و از سال‌جاری عملیات اجرایی آغاز شده است، گفت: «از ۲۲ میلیارد تومانی که برای تکمیل این پروژه تعیین شده، ۷/۵ میلیارد تومان توسط بنیاد علوی تأمین می‌شود.» به هرحال سال‌هاست رنج درمانی ملکشاهی‌ها با مسافت‌های طولانی بیشتر شده و گاهی اوقات نبود امکانات باعث می‌شود مردم شبانه در جاده‌های پر پیچ و خم راهی مرکز استان شوند که خطری مضاعف به همراه دارد.

وی افزود: در صورت مراجعه به مرکز استان هم با مشکلاتی نظیر نوبت دهی و نبود محل استراحت مواجه هستیم و ناچار در بیمارستان و مراکز درمانی مرکز استان ساعت‌ها معطل می‌شویم. بیمارستان ملکشاهی که در سفر اخیر وزیر بهداشت به استان ایلام و با حضور سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور، به بیمارستان ۳۲ تختخوابی ارتقا یافته، در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۶۱۴ متر و در پنج طبقه قطعاً بخش مهمی از مشکلات حوزه بهداشت و درمانی شهرستان را حل خواهد کرد. بیمارستانی که در آن بخش‌های اتاق عمل، اورژانس، دیالیز، بستری مردان، زنان و اطفال، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی و داروخانه پیش‌بینی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار